Usein kysytyt kysymykset

Askarruttaako jokin? Ei hätää, me autamme! Olemme koonneet vastaukset kaikkiin yleisimpiin kysymyksiin, jotta palvelun käyttäminen olisi sinulle mahdollisimman sujuvaa.

Rekisteröityminen ja käyttäjätili

  • Vaatiiko Nettimökin käyttö rekisteröitymistä?

    Tiettyjen ominaisuuksien käyttö vaatii rekisteröitymisen, jota varten tarvitset Alma-tunnuksen. Voit selata vapaasti ilmoituksia ja etsiä itsellesi sopivaa mökkiä. Rekisteröidy kuitenkin viimeistään siinä vaiheessa, kun löydät sopivan kohteen, sillä tiedustelun tai tarjous- tai varauspyynnön lähettäminen mökinomistajalle onnistuu ainoastaan rekisteröityneenä käyttäjänä. Rekisteröityminen on täysin ilmaista. Rekisteröityneenä voit sekä vuokrata kohteita että halutessasi jättää oman vuokrailmoituksen.

  • Miten rekisteröidyn käyttäjäksi?

    Rekisteröidy luomalla itsellesi Alma-tunnus, joka mahdollistaa Nettimökin sekä muiden Alma Median palveluiden käytön yhdellä tunnuksella. Jos sinulla ei ole vielä Alma-tunnusta, valitse "Kirjaudu yksityiskäyttäjänä" ja siirry kirjautumissivulle. Valitse "Oletko uusi käyttäjä - Luo Alma-tunnus". Syötä nimesi, sähköpostiosoitteesi, aseta salasana tunnuksellesi ja valitse "Rekisteröidy". Vahvista tunnuksesi sähköpostiisi lähetetyn vahvistusviestin avulla. Jatkossa sähköpostiosoitteesi toimii käyttäjätunnuksenasi.

    Ensimmäisellä kirjautumiskerralla täytä vielä pyydetyt tiedot, hyväksy Nettimökin käyttöehdot ja tallenna tiedot.

  • Mikä on Alma-tunnus?

    Alma-tunnus on Alma Median palveluiden yhteinen käyttäjätunnus, jolla pääsee kirjautumaan Alman eri medioihin, palveluihin, sovelluksiin ja keskustelupalstoihin. Alma-tunnus mahdollistaa sujuvan siirtymisen Alman verkkopalvelusta toiseen.

    Voit hallinnoida ja tarkastella tietojasi Alma-tunnuksen itsepalvelusta. Voit lukea Alma-tunnuksesta tarkemmin täältä.

  • Miten saan Alma-tunnuksen käyttööni?

    Kun luot uuden käyttäjätunnuksen, saat Alma-tunnuksen oletuksena käyttöösi. Jos sinulla on jo aiemmat tunnukset olemassa, pääset käyttämään niillä myös Nettimökkiä. Jos et pääse kirjautumaan vanhalla käyttäjätunnuksellasi, päivitä salasanasi painamalla "Unohditko salasanasi"-linkkiä sisäänkirjautumissivulta. Uutta tunnusta ei siis tarvitse luoda, jos olet jo aiemmin käyttänyt Nettimökkiä kirjautuneena.

  • Miksi kirjautuminen ei onnistu?

    Varmista ensin, että käyttäjätunnuksesi ja salasanasi on kirjoitettu oikein. Tarkista myös, että caps lock -näppäin ei ole päällä eikä käyttäjätunnusrivillä ole ylimääräisiä välilyöntejä. Varmista myös, että olet vahvistanut Alma-tunnuksesi sähköpostiisi lähetetyn vahvistusviestin kautta. Tarkistathan myös, että evästeet (cookies) ovat käytössä selaimessasi. Evästeasetukset löydät etusivun alalaidasta.

  • En saanut Alma-tunnuksen vahvistusviestiä. Mitä teen?

    Voit tilata uuden vahvistusviestin kirjautumisvalikon kautta. Syötä kirjautumisvalikkoon rekisteröitymisessä käyttämäsi sähköposti ja salasana, ja paina "Kirjaudu". Jos sähköpostiasi ei ole vielä vahvistettu, avautuu "Vahvista vielä sähköpostiosoitteesi" -ikkuna. Tilataksesi uuden vahvistusviestin, klikkaa viestin lopusta löytyvää linkkiä: "Etkö saanut vahvistusviestiä? Paina tästä tilataksesi uuden."

    Jos et ole saanut aktivointisähköpostia, tarkista myös sähköpostisi roskapostikansio. Mikäli aktivointilinkkiä ei edelleenkään löydy sähköpostista, ota yhteyttä asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeen avulla. Muista mainita viestissäsi rekisteröitymisen yhteydessä käyttämäsi sähköpostiosoite.

  • Sain ilmoituksen, että sähköpostiosoitteella löytyy jo käyttäjä. Mitä tämä tarkoittaa?

    Sähköpostiosoitteellasi on jo rekisteröidytty johonkin Alma-tunnusta käyttävään palveluun. Alma-tunnus on käytössä useimmissa Alma Median palveluissa. Jos et muista salasanaasi, voit tilata uuden klikkaamalla kirjautumisikkunassa olevaa "Unohditko salasanasi?" -linkkiä.

  • Olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden?

    Voit tilata salasanan sähköpostiisi klikkaamalla Kirjaudu-sivulla olevaa "Unohditko salasanasi?" -linkkiä. Käytä samaa sähköpostiosoitetta kuin rekisteröityessäsi.

  • Miten voin päivittää nimitietojani?

    Käyttäjä toimii palvelussa aina omalla nimellään (etunimi ja sukunimi). Jos antamissasi nimitiedoissa on virhe, voit päivittää nimesi kirjautumalla Alma-tunnuksen itsepalveluun.. Muokkaa nimitietoja "Omat tiedot" -kohdasta.

  • Miten voin poistaa käyttäjätilini?

    Jos haluat poistaa tilisi Nettimökin rekisteristä, lähetä poistopyyntö tilin poistamisesta Alma-tunnuksen itsepalvelun. kautta. Valitse ne Alma Median palvelut, joista haluat tietosi poistettavan.

Kohteen vuokraaminen

  • Toimiiko Nettimökki vuokralleantajana?

    Nettimökki on mökkien vuokrauspalvelu, jolla mökkivieraat ja mökinomistajat kohtaavat. Nettimökki toimii vuokramökkien välityspalveluna, mutta ei ole vuokrauksen osapuoli. Jos sinulla on tarkentavia kysymyksiä liittyen esimerkiksi mökin varustukseen, hintaan tai saapumisaikoihin, ole yhteydessä mökinomistajaan suoraan palvelun kautta.

  • Miten vuokraan Nettimökin kautta?

    Tehdäksesi varauksen Nettimökissä sinun tulee olla rekisteröitynyt käyttäjä. Valitse ilmoituksen kalenterista haluamasi ajankohta ja lähetä varauspyyntö. Mökinomistajalla on 24 tuntia aikaa hyväksyä tekemäsi pyyntö tai se raukeaa automaattisesti.

  • Miten saan yhteyden mökinomistajaan ja milloin saan vastauksen?

    Voit ottaa yhteyttä mökinomistajaan lähettämällä tiedustelun ilmoitussivun kautta. Tiedustelussa voit esittää tarkentavia kysymyksiä mökkiä, sen varustusta ja vuokrauksen yksityiskohtia koskien. Tiedustelun jälkeen voit pyytää mökinomistajaa lähettämään sinulle tarjouksen hyväksyttäväksi tai voit varata haluamasi päivät suoraan ilmoituksen varauskalenterista.

    Kaikissa mökkiin ja sen vuokraamiseen liittyvissä kysymyksissä olethan suoraan yhteydessä mökinomistajaan. Mökinomistaja saa ilmoituksen kaikista hänelle Nettimökin kautta lähetetyistä viesteistä.

  • Miten löydän kiinnostavia kohteita?

    Vuokrattavan mökin etsiminen alkaa hakutoiminnolla. Voit täsmentää hakua sijainnilla, henkilömäärällä ja ajankohdalla, jolloin haluat vuokrata mökin. Lisäksi voit hakea mökkiä tiettyjen ominaisuuksien perusteella, kuten saunalla, takalla tai paljulla. Jos haluat nauttia vesistön läheisyydestä, voit myös etsiä mökkejä, jotka sijaitsevat järven, joen tai meren rannalla. Lisäksi voit hakea mökkejä tietyn huonemäärän perusteella, jotta löydät juuri sopivan kokoisen majoituksen tarpeisiisi.

  • Miten tallennan kohteita suosikiksi?

    Laita kiinnostavat mökit muistiin painamalla ilmoitussivulta löytyvästä sydänkuvakkeesta. Voit vertailla kohteita keskenään ja palata niihin myöhemmin. Jos haluat tallentaa kohteen omalle listallesi, sinun tulee olla kirjautuneena. Kohteet tallentuvat listalle myös yhden istunnon ajaksi, vaikka et olisi kirjautunut.

  • Miten voin vuokrata mökin?

    Vuokraaminen on helppoa! Varataksesi Nettimaksullisen kohteen sinun tulee rekisteröityä Nettimökin käyttäjäksi. Tämän jälkeen voit valita kalenterista haluamasi ajankohdan ja lähettää varauspyynnön. Pyynnön yhteydessä voit samalla jättää mökinomistajalle tarkentavia kysymyksiä. Mökinomistajan tulee vastata pyyntöösi 24 tunnin kuluessa, muuten se raukeaa automaattisesti. Mökinomistajan hyväksynnän jälkeen pääset maksamaan varauksen. Mökinomistajan vahvistuksen ja suorittamasi vuokramaksun jälkeen varauspyyntö muuttuu sitovaksi varaukseksi. Osa mökinomistajista tarjoaa pikavarausmahdollisuuden (ks. Pikavaraus-kohta), jossa voit valita vuokra-ajan ja maksaa kohteen heti.

    Jos ilmoituksessa ei ole Nettimaksullinen-merkintää, varauksen voi tehdä palvelussa, ja varaus vahvistuu vasta kun vuokranantaja on hyväksynyt tekemäsi varauspyynnön. Maksukäytänteistä sekä muista vuokrauksen ehdoista tulee sopia suoraan mökinomistajan kanssa.

  • Mistä saan avaimet? Moneltako on check-in check-out?

    Vuokrauksen alkamis- ja päättymiskellonajat näkyvät varauksesi tiedoissa. Sovi kaikista vuokraukseen liittyvistä yksityiskohdista mökinomistajan kanssa. Käytä yhteydenpitoon Nettimökin vestittelytoiminnallisuutta, näin sopimanne asiat tallentuvat varauksen yhteyteen molemmille osapuolille

  • Voinko arvostella mökkikohteen vuokrauksen jälkeen?

    Saat mökkivierailusi jälkeen automaattisen sähköpostin, jossa voit antaa arvostelun vuokraamastasi mökistä. Tehdäksesi arvostelun sinun tulee olla kirjautunut. Voit antaa tähtiarvioinnin eri vuokraukseen liittyvistä osa-alueista, sekä kirjoittaa kirjallisen arvostelun. Arvostelu on palautetta mökinomistajalle vuokratapahtuman onnistumisesta ja viesti tuleville mökkivieraille. Lisäksi kehitämme palvelua saamamme palautteen perusteella. Arvostelusi julkaistaan mökkikohteen ilmoitussivulla ja se vaikuttaa myös vuokraamasi kohteen tähtiluokitukseen.

  • Miten voin perua varaukseni?

    Nettimaksullisissa kohteissa voi olla kolmea erilaista peruutusehtoa, joista mökinomistaja on valinnut kohteellensa sopivan. Ilmoituskohtaiset peruutusehdot löydät sekä ilmoituksen että varauksesi tiedoista. Jos sinun täytyy perua varauksesi, tee se aina palvelun kautta varaustietosivulta, jolloin vahvistettu varauksesi raukeaa. Ennen peruuttamista tarkista varauksesi peruutusehdot: maksamastasi vuokrasta tehdään automaattiset palautukset peruutusehtojen mukaisesti.

    Ei-Nettimaksullisissa kohteissa sinun tulee sopia mökinomistajan kanssa peruutusehdoista itse.

  • Millaiset peruutusehdot varauksessa on?

    Nettimaksullisissa kohteissa peruutusehdot ovat vakiomuotoiset: Joustava, Keskiverto tai Tiukka. Voit tarkastaa varauksesi peruutusehdot varauksesi tiedoista, josta näet myös ehtojen sisällöt. Ehdot sisältöineen löytyvät myös Nettimökin käyttöehdoista..

    Ei-Nettimaksullisissa kohteissa mökinomistaja määrittelee peruutusehdot itse. On suositeltavaa sopia näistä ehdoista kirjallisesti jo ennen varausta.

  • Ongelmatilanne vuokrakohteen kanssa - miten toimin?

    Vuokraus on mökkivieraan ja mökinomistajan välinen tapahtuma, ja ongelmatilanteet on syytä ratkaista pikimmiten suoraan mökinomistajan kanssa. Jos varaus on tehty käyttäen Nettimaksua, voi kumpi tahansa osapuoli tehdä selvityspyynnön 24 tunnin sisällä vuokrauksen alkamisesta. Selvityspyynnön tapauksessa emme tilitä maksua mökinomistajalle ennen kuin asia on ratkaistu tai selvityspyynnöstä on kulunut 30 päivää. Asiakaspalvelumme tukee asian selvittämisessä parhaansa mukaan.

Vuokran maksaminen Nettimaksullisissa kohteissa

  • Kuinka vuokran maksaminen tapahtuu?

    Ilmoitukset, joissa on Nettimaksullinen-merkintä, varataan maksamalla turvallisesti palvelun kautta. Maksu talletetaan asiakasvaratilille ja tilitetään mökinomistajalle aikaisintaan 24 tuntia vuokrauksen alkamisajankohdasta, jotta ehdit tarkistamaan kohteen. Lisää Nettimaksusta pääset lukemaan tästä.

  • Millä eri maskutavoilla voin maksaa?

    Maksaessasi Nettimökin kautta voit käyttää suomalaisten pankkien verkkomaksua, MobilePayta sekä seuraavia luotto- ja pankkikortteja: Visa, MasterCard ja Business Eurocard. Jos ilmoituksessa ei ole Nettimaksullinen-merkintää, varaus vahvistuu vasta, kun vuokranantaja hyväksyy tekemäsi varauspyynnön. Maksukäytänteistä tulee sopia suoraan vuokranantajan kanssa.

  • Voinko maksaa osissa?

    Voit maksaa Nettimaksullisen kohteen vuokrauksen joko yhdessä tai kahdessa erässä. Ensimmäinen maksuerä tulee suorittaa 24 tunnin kuluessa varauspyynnön vahvistamisesta. Maksun voit suorittaa kirjautumalla Nettimökkiin ja avaamalla varauksesi Viestit-kansiosta. Saat maksulinkin myös sähköpostiisi. Ensimmäinen maksuerä sisältää palvelumaksun sekä 20% vuokrauksen kokonaissummasta. Toisen maksuerän viimeinen maksupäivä riippuu varauksen peruutusehdoista. Jälkimmäinen maksuerä vastaa 80% vuokran kokonaissummasta. Viikkoa ennen eräpäivää saat sähköpostiisi muistutusviestin jälkimmäisen erän maksamisesta. Mikäli jälkimmäistä erää ei makseta määräaikaan mennessä, varaus katsotaan vuokralleottajan perumaksi. Tarkemmat tiedot maksueristä, niiden edellytyksistä ja soveltuvista maksuista löytyvät Nettimökin hinnastosta..

  • Mikä on Nettimaksu?

    Nettimaksu on Nettimökin vaiheistettu, suojattu maksutapa. Maksat sovitusti vuokran tai varausmaksun verkkopankissa tai luottokortilla, ja mökinomistaja saa tiedon maksusuorituksesta. Maksu tilitetään mökinomistajalle vasta kun vuokraus on alkanut.

  • Mitä tarkoittaa pikavaraus?

    Pikavarauskohteiden varaaminen on erityisen helppoa ja kätevää! Jos mökinomistaja on valinnut kohteelleen pikavarausmahdollisuuden, voit varata ja maksaa kohteen heti. Saat varmistettua vuokrauksen välittömästi, ilman erillistä vahvistusta mökinomistajalta.

  • Saanko vuokrauksesta kuitin?

    Maksaessasi vuokran Nettimökin kautta saat aina maksukuitin, josta käyvät ilmi vuokrauksen yksityiskohdat. Kuitit säilyvät palvelussa käyttäjätililläsi, ja voit tarkastella ja ladata aiempia kuittejasi kirjautumalla palveluun. Kuitit ovat sähköisiä ja ne voi ladata PDF-tiedostoina.

  • Mitä vuokrahinta sisältää?

    Tarkista mökinomistajan asettamat ehdot. Osa lisäpalveluista voi sisältyä vuokrahintaan, osa voi olla valittavissa erikseen lisämaksua vastaan. Tarvittaessa ole yhteydessä suoraan mökinomistajaan.

  • Sain sähköpostiini laskun, miten toimin?

    Nettimaksulliset kohteet varataan ja maksetaan aina Nettimökin kautta. Maksaminen tapahtuu kirjautumalla palveluun omalla käyttäjätunnuksellasi. Jos sait sähköpostin tai muun yhteydenoton, jonka aitoutta epäilet, ilmoitathan asiasta viipymättä asiakaspalveluumme.

Tietoja Nettimökistä

  • Mikä Nettimökki on?

    Nettimökki on Suomen suurin ja kattavin mökkien vuokrauspalvelu. Nettimökin laajasta valikoimasta löydät kohteita laavusta luksukseen, matkustitpa missä päin Suomea tahansa. Tutustu Suomen laajimpaan mökkivalikoimaan ja aloita mökkilomasi suunnitteleminen jo tänään. Nettimökki on Alma Median palvelu.

  • Miten Nettimökki toimii?

    Nettimökki on mökkien vuokrauspalvelu, jolla mökkivieraat ja mökinomistajat kohtaavat. Palvelussa on laajasti erilaisia sekä yksityisten että yritysten mökkikohteita, joista voit valita itsellesi sopivimman. Nettimökissä on vuokrakohteita joiden varaus ja maksu tapahtuvat palvelun kautta, sekä kohteita joissa maksu ja käytännöt sovitaan mökinomistajan ja mökkivieraan välillä. Palvelu tarjoaa työkalut onnistuneen vuokratapahtuman hoitamiseen alusta loppuun, mökin valinnasta sen maksamiseen ja onnistuneen mökkiloman jälkeiseen palautteen antamiseen. Nettimaksullisissa kohteissa maksat vuokramaksun turvallisesti verkkopankissa tai luottokortilla, ja mökinomistaja saa tiedon maksusuorituksesta.

  • Millaiset ovat Nettimökin ehdot ja käytännöt?

    Tästä pääset tutustumaan palvelun käyttöehtoihin eri osapuolille. Nettimökin käyttöehdot, Nettimaksun ehdot ja Ehdot vuokralleantajille.

  • Onko Nettimökki kotimainen palvelu?

    Kyllä! Nettimökki on jo 20 vuoden ajan toiminut kotimainen palvelu. Nettimökille on myönnetty 'Suomalaista palvelua Avainlippu' -merkki, joka on tunnustus Suomessa tuotetusta ja työllistävästä palvelusta.

  • Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

    Jos sinulla on kysymyksiä maksamiseen tai muuhun palvelun käyttöön liittyviin asioihin, täytäthän yhteydenottolomakkeen. Asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä pikimmiten! Jotta saamme asiasi mahdollisimman nopeasti ratkaistua, ole hyvä ja anna viestissäsi tarkat tiedot, kuten varausnumero tai vuokraamasi mökin tiedot.

Rekisteröityminen ja käyttäjätili

  • Vaatiiko Nettimökin käyttö rekisteröitymistä?

    Kohteesi vuokraaminen Nettimökin kautta edellyttää rekisteröitymistä. Kun olet rekisteröitynyt ja kirjautunut sisään, voit hallinnoida mökki-ilmoituksiasi ja vastaanottaa sekä vastata mökkivieraiden lähettämiin viesteihin palvelun kautta.

  • Miten luon käyttäjätilin yksityiskäyttäjänä?

    Rekisteröidy luomalla itsellesi Alma-tunnus, joka mahdollistaa Nettimökin sekä muiden Alma Median palveluiden käytön yhdellä tunnuksella. Jos sinulla ei ole vielä Alma-tunnusta, valitse "Kirjaudu yksityiskäyttäjänä" ja siirry kirjautumissivulle. Valitse "Oletko uusi käyttäjä - Luo Alma-tunnus". Syötä nimesi, sähköpostiosoitteesi, aseta salasana tunnuksellesi ja valitse "Rekisteröidy". Vahvista tunnuksesi sähköpostiisi lähetetyn vahvistusviestin avulla. Jatkossa sähköpostiosoitteesi toimii käyttäjätunnuksenasi.

    Ensimmäisellä kirjautumiskerralla täytä vielä pyydetyt tiedot, hyväksy Nettimökin käyttöehdot ja tallenna tiedot.

  • Miten luon käyttäjätilin yrityskäyttäjänä?

    Rekisteröidy luomalla yrityksellesi Alma-yritystunnus. Jos yritykselläsi ei ole vielä Alma-tunnusta, valitse "Kirjaudu yrityskäyttäjänä" ja siirry kirjautumissivulle. Valitse "Oletko uusi käyttäjä - Luo Alma-tunnus". Syötä yrityksen yhteyshenkilön nimi, käytettävä sähköpostiosoite, aseta salasana tunnukselle ja valitse "Rekisteröidy". Vahvista tunnus antamaasi sähköpostiin lähetetyn vahvistusviestin avulla. Jatkossa sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksena.

    Ensimmäisellä kirjautumiskerralla täytä vielä yrityksen tiedot, hyväksy Nettimökin käyttöehdot ja tallenna tiedot.

  • Miten ryhdyn vuokralleantajaksi?

    Kirjautuessasi Nettimökkiin voit rekisteröityä vuokralleantajaksi valitsemalla Omat tiedot -sivulta kyseisen vaihtoehdon. Sinun tulee täyttää omiin tietoihisi osoite sekä puhelinnumero. Jos rekisteröidyt yrityskäyttäjänä, täytä myös yrityksesi Y-tunnus ja muut vaadittavat tiedot. Hyväksy Nettimökin käyttöehdot sekä Vuokralleantajaa koskevat lisäehdot ja tallenna tietosi.

  • Voiko yrityksen Nettimökki-tilillä olla useampi käyttäjä?

    Nettimökki-tiliä voi hallinnoida vain yhdellä käyttäjätunnuksella. Jos yritystiliä käyttää useampi käyttäjä, kannattaa tili luoda sähköpostiosoitteella, joka on tiliä hallinnoivien yhteisessä käytössä.

  • Mikä on Alma-tunnus?

    Alma-tunnus on Alma Median palveluiden yhteinen käyttäjätunnus, jolla pääsee kirjautumaan Alman eri medioihin, palveluihin, sovelluksiin ja keskustelupalstoihin. Alma-tunnus mahdollistaa sujuvan siirtymisen Alman verkkopalvelusta toiseen.

    Voit hallinnoida ja tarkastella tietojasi Alma-tunnuksen itsepalvelusta. Voit lukea Alma-tunnuksesta tarkemmin täältä.

  • Miten saan Alma-tunnuksen käyttööni?

    Kun luot uuden käyttäjätunnuksen, saat Alma-tunnuksen oletuksena käyttöösi. Jos sinulla on jo aiemmat tunnukset olemassa, pääset käyttämään niillä myös Nettimökkiä. Jos et pääse kirjautumaan vanhalla käyttäjätunnuksellasi, päivitä salasanasi painamalla "Unohditko salasanasi"-linkkiä sisäänkirjautumissivulta. Uutta tunnusta ei siis tarvitse luoda, jos olet jo aiemmin käyttänyt Nettimökkiä kirjautuneena.

  • Miksi kirjautuminen ei onnistu?

    Varmista ensin, että käyttäjätunnuksesi ja salasanasi on kirjoitettu oikein. Tarkista myös, että caps lock -näppäin ei ole päällä eikä käyttäjätunnusrivillä ole ylimääräisiä välilyöntejä. Varmista myös, että olet vahvistanut Alma-tunnuksesi sähköpostiisi lähetetyn vahvistusviestin kautta. Tarkistathan myös, että evästeet (cookies) ovat käytössä selaimessasi. Evästeasetukset löydät etusivun alalaidasta.

  • En saanut Alma-tunnuksen vahvistusviestiä. Mitä teen?

    Voit tilata uuden vahvistusviestin kirjautumisvalikon kautta. Syötä kirjautumisvalikkoon rekisteröitymisessä käyttämäsi sähköposti ja salasana, ja paina "Kirjaudu". Jos sähköpostiasi ei ole vielä vahvistettu, avautuu "Vahvista vielä sähköpostiosoitteesi" -ikkuna. Tilataksesi uuden vahvistusviestin, klikkaa viestin lopusta löytyvää linkkiä: "Etkö saanut vahvistusviestiä? Paina tästä tilataksesi uuden."

    Jos et ole saanut aktivointisähköpostia, tarkista myös sähköpostisi roskapostikansio. Mikäli aktivointilinkkiä ei edelleenkään löydy sähköpostista, ota yhteyttä asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeen avulla. Muista mainita viestissäsi rekisteröitymisen yhteydessä käyttämäsi sähköpostiosoite.

  • Sain ilmoituksen, että sähköpostiosoitteella löytyy jo käyttäjä. Mitä tämä tarkoittaa?

    Sähköpostiosoitteellasi on jo rekisteröidytty johonkin Alma-tunnusta käyttävään palveluun. Alma-tunnus on käytössä useimmissa Alma Median palveluissa. Jos et muista salasanaasi, voit tilata uuden klikkaamalla kirjautumisikkunassa olevaa "Unohditko salasanasi?" -linkkiä.

  • Olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden?

    Voit tilata salasanan sähköpostiisi klikkaamalla Kirjaudu-sivulla olevaa "Unohditko salasanasi?" -linkkiä. Käytä samaa sähköpostiosoitetta kuin rekisteröityessäsi.

  • Miten voin päivittää nimitietojani?

    Käyttäjä toimii palvelussa aina omalla nimellään (etunimi ja sukunimi). Julkisissa ilmoituksissa näytetään ainoastaan yksityishenkilön etunimi tai yrityksen nimi. Jos antamissasi nimitiedoissa on virhe, voit päivittää nimesi kirjautumalla Alma-tunnuksen itsepalveluun. Muokkaa nimitietoja "Omat tiedot" -kohdasta.

  • Miten voin poistaa käyttäjätilini?

    Jos haluat poistaa tilisi Nettimökin rekisteristä, lähetä poistopyyntö tilin poistamisesta Alma-tunnuksen itsepalvelun. kautta. Valitse ne Alma Median palvelut, joista haluat tietosi poistettavan.

Ilmoita mökkisi vuokralle

  • Voiko kuka tahansa jättää mökki-ilmoituksen?

    Kyllä! Yksityishenkilöt ja yritykset voivat helposti laittaa oman mökkikohteensa vuokralle Nettimökkiin. Vuokralleantajana sinun tulee omistaa vuokraamasi kohde tai sinulla on tarvittavat oikeudet tarjota ilmoittamasi kohde vuokralle. Rekisteröidy, jätä ilmoitus mökkikohteestasi ja tee maksupalvelusopimus. Voit aloittaa tuottoisan mökinvuokraustoiminnan jo tämän päivän aikana!

  • Kuinka jätän mökki-ilmoituksen palveluun?

    Kirjauduttuasi palveluun voit helposti jättää yhden tai useamman Nettimaksullisen ilmoituksen Mökinomistajan työpöydän kautta. Vaiheistettu ilmoituspohja auttaa sinua hyvän ilmoituksen luomisessa ja päivittämisessä. Katso Nettimökissä ilmoittamisen ajankohtainen hinnasto täältä.

  • Mitä tietoja ilmoitukseen vaaditaan?

    Ilmoituksessa vaadittavat tiedot ovat osoite, kohdetta kuvaava esittelyteksti, rakennuksen perustiedot, hinnoittelu sekä vähintään yksi kuva. Mitä huolellisemmin täytät mökki-ilmoituksesi tiedot, sitä todennäköisemmin se esiintyy vuokramökkiä etsivien hakutuloksissa. Kiinnitä huomiota selkeisiin, mökkiä hyvin kuvaileviin ja kiinnostusta herättäviin esittelyteksteihin. Laadukkailla ja monipuolisilla kuvilla saat ilmoituksesi erottumaan joukosta. Ilmoitukset julkaistaan tarkastuksen jälkeen seuraavana arkipäivänä. Nettimaksullisen ilmoituksen julkaiseminen edellyttää myös voimassaolevaa maksupalvelusopimusta.

  • Mikä on maksupalvelusopimus?

    Maksupalvelusopimus mahdollistaa toimimisen vuokralleantajana ja vuokratulojen vastaanottamisen. Sopimuksen tehtyäsi kaikki mökinomistajan työkalut ovat käytössäsi maksujen käsittelystä vakuuksien hallintaan. Ilmoitusta ei julkaista ilman voimassaolevaa maksupalvelusopimusta. Kun olet julkaissut ensimmäisen ilmoituksen, voit solmia maksupalvelusopimuksen mökinomistajan työpöydältä. Palvelu muistuttaa sinua sopimuksen tekemisestä, mikäli sinulla on julkaisematon ilmoitusluonnos. Kun olet aktivoinut sopimuksen, ilmoituksesi julkaistaan Nettimaksullinen-merkinnällä, joka kertoo vuokralleottajalle, että maksun voi hoitaa luotettavasti palvelussa. Tutustu tarkemmin maksupalvelun ehtoihin.

  • Miten maksupalvelusopimus tehdään?

    Maksupalvelusopimuksen tekeminen tapahtuu kirjautuneena Nettimökiin. Valitse Omat tiedot -sivulta "Tee maksupalvelusopimus" ja seuraa ohjeita. Sopimuksen tekeminen vaatii vahvan tunnistautumisen joko verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Ilmoituksen julkaisemisen edellytys on aktiivinen maksupalvelusopimus. Muista julkaista mökki-ilmoituksesi sopimuksen aktivoinnin jälkeen! Nettimökin maksunvälityksen tarjoaa Alma Finanssipalvelut Oy.

Mökin vuokraaminen Nettimökin kautta

  • Onko Nettimökissä sitouduttava vuokraamaan tiettyjä päiviä?

    Nettimökissä sinä päätät itse millä ehdoilla, milloin ja kenelle vuokraat mökkiäsi.

  • Miten erotun mökkihakujen joukosta?

    Huolehtimalla jokaisen mökkivieraasi ensiluokkaisesta mökkikokemuksesta varmistat kohteellesi positiivisia arvosteluja, jotka nostavat sen houkuttelevuutta. Panosta ilmoituksesi kuvien ja esittelytekstien laadukkuuteen ja huolehdi varustelutietojen, ohjeiden ja varauskalenterisi ajantasaisuudesta. Kohteiden haussa korostuvat myös sijainti ja ajankohta. Parhaimmat vuokratulokset saat laadukkaalla ilmoituksella sekä pitämällä kalenterin ajan tasalla ja hinnoittelun kilpailukykyisenä.

  • Miten voin saada mahdollisimman hyvät vuokratuotot?

    Mitä houkuttelevamman ilmoituksen teet ja mitä aktiivisempi olet, sitä enemmän tavoitat kiinnostuneita vuokralleottajia. Hyvät kuvat ja tekstit, selkeät ohjeet, mahdollisuus pikavaraukseen ja nopea vastaaminen tiedusteluihin lisäävät mahdollisuuksiasi tienata kohteellasi. Tutustumalla alueesi valikoimaan saat määritettyä vuokrahinnan kilpailukykyiseksi. Mökkivieraiden jättämät positiiviset arvostelut parantavat myös ilmoituksesi näkyvyyttä listauksissa - mitä enemmän ilmoituksesi saa näkyvyyttä, sitä enemmän saat kiinnostuneita mökkivieraita.

  • Onko palvelussa apuja verotietojen ilmoittamiselle?

    Yksityishenkilön vuokrauksesta ansaitsemat tulot tulee ilmoittaa pääomatuloina. Tarjoamme palvelussa raportin jonka pohjalta saat ilmoituksen tehtyä. Voit myös ilmoittaa vuokraukseen liittyviä kuluja vähennyksenä veroilmoituksellasi.

  • Sisältyykö Nettimökin palveluun vakuutusta?

    Nettimökin palveluun ei sisälly vakuutusta. Suosittelemme tarkistamaan mitä nykyiset vakuutuksesi kattavat vuokraustoiminnan yhteydessä ja varmistumaan sen riittävästä kattavuudesta.

  • Paljonko Nettimökissä ilmoittaminen maksaa?

    Nettimökissä on käytössä ilmoituskohtainen vuosimaksu, sekä maksunvälityksestä perittävä komissio. Tarkemmat hinnoittelut löydät Nettimökin hinnoittelusta.

  • Saako Nettimökiltä neuvoa menestyksekkääseen vuokraustoimintaan?

    Mökinomistajan työpöydältä löydät Nettimökin vuokralleantajille kohdennetun ohjekeskuksen, jota päivitetään säännöllisesti. Ohjekeskuksesta löydät tarkempia ohjeita ja neuvoja Nettimökin eri toiminnallisuuksien käyttöön. Seuraamalla sähköpostiviestintäämme pysyt ajantasalla palvelun viimeisimmistä päivityksistä sekä mökkivuokrauksen viimeisimmistä trendeistä.

Näin vuokraus tapahtuu

  • Miten vuokralainen on yhteydessä minuun?

    Yhteydenpitoon mökkivieraan kanssa on kätevintä käyttää Nettimökin omaa viestipalvelua, jolloin kaikki varaukseen liittyvä viestintä pysyy tallessa samassa paikassa. Saat mökki-ilmoitukseesi kohdistuvista viesteistä myös ilmoituksen sähköpostiisi. Muistathan tarkistaa sähköpostisi säännöllisesti ja vastata viesteihin nopeasti mökinomistajan työpöydän kautta! Mökkivieraan tekemä varauspyyntö raukeaa 24 tunnin kuluessa, jos et reagoi siihen. Mitä nopeammin vastaat varauspyyntöön, sitä varmemmin vuokraus tapahtuu.

  • Kuinka vuokran maksaminen tapahtuu?

    Kun mökkivieras on maksanut vuokraustapahtuman palvelussa, maksettu summa siirtyy asiakasvaratilillemme. Mikäli varauksen yhteydessä on peritty vakuusmaksu, vuokrasumma tilitetään sinulle 24 tuntia vuokra-ajan päättymisen jälkeen. Muissa tapauksissa tilitys tapahtuu 24 tuntia vuokra-ajan alkamisen jälkeen. Kaikki vuokramaksut tilitetään sinulle tapahtumaperustaisesti, ja maksu näkyy tililläsi pankista riippuen 1-3 pankkipäivän sisällä.

  • Mitä tarkoittaa pikavaraus?

    Kun kytket pikavarauksen päälle, kohteesi on vuokrattavissa ja maksettavissa heti, eikä mökin vuokraaminen vaadi sinulta erillistä vahvistusta. Vuokraaminen on helppoa ja nopeaa! Voit asettaa palvelussa ajastettuja viestejä, joissa kerrotaan esimerkiksi miten avaimien noudosta tai sisäänkirjautumisesta. Saat pikavarauksesta ilmoituksen myös sähköpostiisi, ja on hyvä säännöllisesti tarkistaa palvelusta mahdolliset mökkivieraan jättämät viestit.

  • Miten vuokravakuus toimii Nettimökissä?

    Vuokravakuus tuo suojaa ongelmatilanteissa. Nettimaksullisissa ilmoituksissa voit määritellä kohteellesi vuokravakuuden, joka lisätään vuokrahintaan. Vakuusmaksu talletetaan asiakasvaratilille ja palautetaan mökkivieraalle vuokratapahtuman päätyttyä, kun kaikki sujuu ongelmitta. Vakuus palautetaan automaattisesti mökkivieraan tilille 24 tuntia vuokrauksen päättymisestä, jos et ole avannut vuokrauksesta selvityspyyntöä.

  • Saako vuokrauksesta kuitin?

    Vuokrauksen molemmat osapuolet saavat vuokratapahtumasta aina tositteen, josta ilmenevät vuokrauksen yksityiskohdat. Mökinomistajana voit ladata yksityiskohtaisen raportin kaikista vuokrauksistasi Mökinomistajan työpöydältä. Mökkivieras voi ladata vuokrauksestaan sähköisen kuitin suoraan palvelusta.

  • Miten avainten toimitus tai mökistä lähteminen hoidetaan?

    Sovi avaimen luovutuksesta suoraan mökkivieraan kanssa. On tärkeää toimittaa kaikki vuokratapahtumaan liittyvät asiat, ohjeet ja säännöt myös kirjallisena heti varauksen hyväksynnän yhteydessä. Näin mökkivieraasi ehtii tutustua niihin etukäteen ja voi esittää tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä. Voit itse määrittää, kuinka aikaisin seuraava vuokraus voi alkaa, jotta sinulla on tarvittaessa aikaa tarkistaa kohde tai järjestää sen siivous edellisen mökkivieraan lähdettyä. Vuokrattavan kohteen tulee olla sovitussa kunnossa uuden vuokraustapahtuman alkaessa.

  • Miten mökkivieras voi arvostella kohteeni?

    Jokaisen vuokrauksen jälkeen mökkivieras saa automaattisen viestin, jossa pyydetään jättämään arvostelu. On suositeltavaa kannustaa mökkivierasta jättämään arvostelu, sillä onnistuneet vuokratapahtumat näkyvät ilmoituksesi tähtiluokituksessa ja palautteissa. Tähtiluokitus vaikuttaa ilmoituksesi sijoitukseen hakutuloksissa ja parantaa mahdollisuuksia saada uusia vuokrauksia. Mitä enemmän saat hyvää palautetta tyytyväisiltä vuokraajilta, sitä kilpailukykyisempi ilmoituksesi on!

  • Voinko perua varauksen?

    Peru varaus vain erittäin painavasta syystä, sillä se voi aiheuttaa hankalan tilanteen vuokralleottajalle. Peruutetusta varauksesta peritään peruutussakko, joka vähennetään seuraavasta tilityksestä. Katso tarkemmin hinnastosta.

  • Ongelmatilanne vuokrauksessa - miten toimin?

    Vuokraus on mökkivieraan ja mökinomistajan välinen tapahtuma, ja ongelmatilanteet on syytä ratkaista pikimmiten suoraan mökkivieraan kanssa. Jos varaus on tehty käyttäen Nettimaksua, voi kumpi tahansa osapuoli tehdä selvityspyynnön 24 tunnin sisällä vuokrauksen alkamisesta. Selvityspyynnön tapauksessa emme tilitä maksua ennen kuin asia on ratkaistu tai selvityspyynnöstä on kulunut 30 päivää. Asiakaspalvelumme tukee asian selvittämisessä parhaansa mukaan.

Tietoja Nettimökistä

  • Mikä Nettimökki on?

    Nettimökki on Suomen suurin ja kattavin mökkien vuokrauspalvelu, jonka kautta tuhannet mökkivieraat etsivät unelmiensa mökkikohdetta viikottain. Palvelussa on laajasti erilaisia sekä yksityisten että yritysten mökkikohteita.

  • Miten Nettimökki toimii?

    Nettimökin kautta mökkisi vuokralle laittaminen on helppoa, olitpa sitten yksityinen mökin omistaja tai matkailualan ammattilainen. Helppokäyttöisillä työkaluillamme hallinnoit kätevästi kaikkia vuokrauksiasi ja päätät millä ehdoilla, miten ja milloin mökkiäsi vuokraat. Jotta voit jättää ilmoituksen vuokrattavasta kohteestasi, sinun on rekisteröidyttävä vuokranantajaksi. Nettimökin oma Nettimaksu -palvelu varmistaa huolettoman ja sujuvan vuokratapahtuman molemmille osapuolille.

  • Millaiset ovat Nettimökin ehdot ja käytännöt?

    Tästä pääset tutustumaan palvelun käyttöehtoihin eri osapuolille. Nettimökin käyttöehdot, Nettimaksun ehdot ja Vuokralleantajan lisäehdot.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

  • Asiakaspalvelun yhteystiedot

    Ota yhteyttä, niin autamme! Laita kysymyksesi yhteydenottolomakkeen kautta ja vastaamme niin pian kuin mahdollista. Voit olla yhteydessä myös sähköpostitse asiakaspalvelu@nettimokki.com tai puhelimitse 010 665 2322 (arkisin klo 10-15:00. Puhelun hinta on normaali paikallisverkkomaksu (pvm) tai kotimaisen matkapuhelinoperaattorin hinnaston mukainen matkapuhelinmaksu (mpm)

//www.nettimokki.com/build/images/loader.svg